دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

بهبود بینایی و راهکارهای موثر برای درمان آن

تنبلی چشم، اگرچه ممکن است هیچ ظاهر غیرعادی یا قابل مشاهده ای در چشم ایجاد نکند، اما یک اختلال جدی در عملکرد بینایی است. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که اعصاب ارتباطی بین مغز و چشم به درستی محرک نشوند. در نتیجه، مغز به طور ترجیحی یکی از چشم‌ها را فعال‌تر تحریک می‌کند و این امر به ضعیف شدن توانایی بینایی چشم دیگر منجر می‌شود. این نوع اختلال بینایی، اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، می‌تواند منجر به اختلالات دائمی و جدی در عملکرد چشم و بینایی فرد شود.

لزوم توجه به تنبلی چشم و استفاده از پچ های چشمی

گاهی اوقات، چشم کودک شما ممکن است در ظاهر سالم به نظر برسد، اما این ظاهر سالم لزوماً به معنای عدم وجود مشکلات چشمی نیست. چشم های تنبل ممکن است هیچ مشکل ظاهری نداشته باشند، اما این مسئله نباید باعث غفلت والدین شود. برای شناسایی و درمان به موقع تنبلی چشم، مراجعه به چشم پزشک امری ضروری است. با ادامه مطلب، می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

یک اپتومتریست گفت:تنبلی چشم یا "آمبلیوپی" نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، فرد را از یک چشم بسیار کم بینا یا نابینا می کند. در صورت تشخیص به موقع، به راحتی و کاملا قابل درمان است.

ایشان در خصوص تنبلی چشم اظهار داشت:آمبلیوپی حالتی است که در آن بینایی یک یا هر دو چشم بدون وجود ناهنجاری های ارگانیک و ساختمانی چشم کاهش می یابد.

۲ روز پیش ساعت توسط یه دوست