دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

بهترین درمان های سنتی برای یبوست

یبوست مشکلی شایع است که می تواند منجر به پیامدهای نامطلوب و گسترده ای گردد. از این رو، ضروری است که این وضعیت بهداشتی را به جد گرفته و در اسرع وقت اقدامات درمانی مناسب را آغاز نمود. یبوست می تواند ریشه و عامل بسیاری از مشکلات باشد، از این رو شایسته است که در نخستین فرصت ممکن برای درمان و رفع آن اقدام شود. این امر می تواند از بروز عوارض جانبی و تشدید وضعیت جلوگیری کرده و سلامت فرد را تضمین نماید.

راهکار طب سنتی برای رفع یبوست با شربت

باریج اسانس "شربت لاکسی هرب" را به عنوان بهترین درمان طب سنتی برای رفع یبوست معرفی کرد.

شربت یبوست

یبوست، یک اختلال شایع است که منجر به مراجعات متعدد کلینیکی شده و تأثیرات خانوادگی و اجتماعی مهمی را به دنبال دارد. این مشکل می تواند زمینه ساز مسائل متعددی باشد، بنابراین بررسی و درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شربت لاکسی هرب به عنوان یک راهکار طب سنتی موثر برای رفع یبوست شناخته شده است.

از علل مهم یبوست می توان به مصرف غذاهای کم فیبر ، کم آب، کم تحرکی، استفاده نادرست از مسهل ها، مصرف داروهای خاص ( از قبیل داروهای ضد درد، مدرها و آنتی هیستامین ها) اشاره کرد. بیماری هایی چون دیابت و کم کاری تیروئید نیز ممکن است باعث یبوست شوند.

از میان علائم بالینی و ذهنی یبوست، کاهش دفعات اجابت مزاج و سختی مدفوع از اهمیت خاصی برخوردار است. علائم دیگری نظیر درد مقعد، تخلیه ناکامل مدفوع، حجم کم مدفوع، اتساع شکمی، نفخ، دفع گاز، زور زدن هنگام اجابت مزاج، احساس پری و فشار لگنی، عدم موفقیت برای عمل دفع در طی بیست و چهار ساعت یا حتی خونریزی از رکتوم را نیز در تعریف و توصیف یبوست در نظر می گیرند.

لاله حجازی

مهندس لاله حجازی، مدیر عامل شرکت داروسازی باریج اسانس در رابطه با راه های درمان این بیماری گفت:داروهای ملین در کنار داروهای مسکن از پرمصرف ترین داروهایی هستند که در دنیا بدون تجویز پزشک مصرف می شوند.

سالانه در آلمان 39 میلیون واحد داروی ملین و در آمریکا 600 میلیون از آن فروخته میشود و یبوست سالانه در آمریکا منجر به 5/2 میلیون ویزیت پزشک می شود.

نتایج مطالعات فارماکولوژیک و بالینی

لاله حجازی در ادامه گفت:مطالعات جدید نشان داده اند که اطلاعات موجود در طب سنتی می تواند احتمال یافتن ترکیبات موثر دارویی را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

شربت 120 میلی لیتری لاکسی هرب

در طب سنتی ایران داروهای متعددی بعنوان ملین شناخته شده است، یکی از بهترین و ایمن ترین این داروها شربت لاکسی هرب باریج است که از آلو (Prunus domestica) و شکر سرخ Saccharum officinarum)) تهیه شده است. که هر دو جزء شربت شواهد قابل قبول بالینی در خصوص یبوست دارند.

۱۲ روز پیش ساعت توسط یه دوست