دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

درمان سردرد با تکنیک آسان و مقرون به صرفه

سردرد یک مشکل بهداشتی شایع است که افراد در گروه های سنی متنوع با آن دست و پنجه نرم میکنند. خوشبختانه، تکنیک های آسان و بسیار کارآمدی وجود دارند که میتوانند به درمان انواع مختلف سردرد کمک کنند. این تکنیک ها، با ارائه راهکارهای مناسب و اثربخش، قادرند به بهبود وضعیت جسمی و روحی افراد مبتلا به سردرد کمک شایانی نمایند. بکارگیری این تکنیک ها میتواند در کاهش شدت و بسامد سردردها و در نهایت، بهبود کیفیت زندگی بیماران مؤثر واقع شود.

چندین تکنیک بسیار ساده اما مؤثر برای درمان انواع سردرد

سردرد یک مشکل شایع است و اکثر افراد در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند. در این میان، بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه باید با آن مقابله کنند تا تحمل آن آسان‌تر باشد. سردردهای تنشی آزاردهنده و درد در نواحی مختلف سر ممکن است روحیه افراد را مختل کرده و حتی در شرایط کاری یا اجتماعی آن‌ها مشکلاتی ایجاد کند. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک، قصد داریم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که به شما کمک می‌کند با این احساس دردناک راحت‌تر کنار بیایید.

البته در مطالب پرتعداد قبلی به‌خصوص در مطلب "بهترین و سریعترین درمان های خانگی انواعسردرد" به درمان های عالی و تایید شده این مشکل پرداختیم که شما با یک کلیک روی عنوان "درمان سردرد بدون قرص و دوا"میتوانید نسخه های موجود در آن را مشاهده کنید. علاوه بر تمام آنچه گفته ایم، چند ترفند و تکنیک ساده وجود دارد که شامل موارد زیر است:

قسمت هایی از گوش را فشار دهید

نقاط بسیاری در گوش ما هستند که با بخش های دیگر بدنمان مرتبط اند. با وارد کردن فشار روی نقاط مشخص شده در پشت لاله گوش سر درد و نقطه ای در بالای مرکز گوش، فشار عصبی ناشی از میگرن برطرف می شود.

مالیدن گوش

از غذاهای دودی اجتناب کنید

شاید غذا های دودی خیلی خوشبو و خوشمزه باشند؛ اما اگر از سر درد رنج می برید، از این غذا ها استفاده نکنید، زیرا سرشار از هیستامین هستند که یک ماده شیمیایی است و به طور طبیعی در بدن یافت می شود و اگر زیاد از حد باشد، سر درد را تحریک می کند.

از کمپرس سرد استفاده کنید

اگر سردردتان خیلی شدید است و وقتی که از خواب بیدار می شوید، برای تان اتفاق می‌ افتد، می توانید از کمپرس سرد یا فریز شده روی گردن یا سر استفاده کنید که باعث بهبود علائم ناراحت‌کننده می شود، زیرا رگ های خونی را فشرده کرده و التهابات را کاهش می دهد.

کمی قهوه بنوشید

بسیاری از کسانی که عاشق قهوه هستند، می‌دانند که یک فنجان قهوه به شدت سر درد را کم می کند و باعث می شود که شما در طول روز وضعیت بهتری داشته باشید.

نوشیدن قهوه

تمرینات ورزشی درست را انتخاب کنید

سعی کنید که فعالیت بدنی داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید که یکی از بهترین راهکار ها برای افزایش سلامت بدن می باشد. اگر سر درد دارید، بهتر است از ورزش هایی کمک بگیرید که نیاز به تمرکز دارند. ورزش هایی مانند کار با وزنه در بهبود سر درد مؤثر نیست؛ اما ورزشی مانند یوگا به شدت حال تان را خوب خواهد کرد.

کش موی سرتان را باز کنید

اگر مو های خود را سفت بسته ‌اید، بدانید که این مسئله می‌ تواند عاملی برای تحریک سر درد باشد؛ بنابراین بهتر است که موی سر خود را باز کرده و آن را آزاد و رها نگه دارید.

یک ماه پیش ساعت توسط یه دوست