دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

مراحل کلیدی پس از ابتلا به کووید-19

اگر شما یا فردی که از او مراقبت می کنید به بیماری کووید-19 مبتلا شده است، طبیعی است که نگران و سرگردان باشید و سوالات مختلفی در ذهن داشته باشید. در چنین شرایطی، مراقبت از خود و دیگران اهمیت حیاتی دارد. شما باید با دقت و مسئولیت پذیری به توصیه های مقامات بهداشتی و پزشکی عمل کنید تا از انتقال بیشتر بیماری جلوگیری شود. همچنین لازم است که با پیروی از دستورالعمل های ارائه شده، مراقبت های لازم را از خود و بیمار انجام دهید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی، می توانید با مراکز درمانی و مسئولان بهداشتی تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

قدم های بعد از ابتلا به کووید-19

اگر به بیماری کووید-19 مبتلا هستید و در خانه از خود مراقبت می کنید یا از فردی مراقبت می کنید که به این بیماری مبتلا شده است، ممکن است سوالاتی داشته باشید. برای مثال، چه زمانی به مراقبت های اورژانسی نیاز دارید؟ قرنطینه باید چند روز طول بکشد؟ برای جلوگیری از انتشار ویروس چه اقداماتی می توانید انجام دهید؟ چگونه می توانید از یک فرد بیمار مراقبت کنید؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده خواهد شد. افرادی که به کووید-19 مبتلا هستند و در خانه از خود مراقبت می کنند یا از فردی مراقبت می کنند که به این بیماری مبتلا شده است، ممکن است نگران و سردرگم باشند. آنها ممکن است سوالاتی در مورد زمان نیاز به مراقبت های اورژانسی، طول دوره قرنطینه، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس و چگونگی مراقبت از فرد بیمار داشته باشند. در این مقاله، به این سوالات پاسخ داده خواهد شد تا افراد مبتلا به کووید-19 و مراقبان آنها بتوانند با اطمینان خاطر از خود و دیگران مراقبت کنند.

درمان کووید-19 در منزل چگونه است؟

در ابتدا لازم است بدانید آیا به کووید-19 مبتلا شده اید یا خیر. برای این موضوع می توانید با خرید کیت تست سریع کرونا از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، از وضعیت ابتلای خود مطلع شوید. همچنین، اگر نتیجه تست مثبت شد لازم است بدانید اکثر افرادی که به بیماری کووید-19 مبتلا می شوند تنها علائم خفیفی از این بیماری را تجربه می کنند و می توانند در منزل بهبود پیدا کنند. علائم بیماری ممکن است چند روز طول بکشد و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ممکن است پس از گذشت یک هفته احساس بهتری پیدا کنند. هدف درمان، تسکین علائم است که معمولا از طریق استراحت، مصرف مایعات و مسکن ها اتفاق می افتد.

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست