دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

درمان آسان دردهای عضلانی ناشی از کرونا با 5 روش خانگی

درد مفاصل یا درد عضلانی نوعی ناراحتی آزاردهنده و مزاحم است که می تواند به طور چشمگیری بر کیفیت زندگی هر فردی تأثیر گذاشته و توانایی شخص را در انجام فعالیت های روزمره محدود کند. به همین دلیل، به بیماران توصیه می شود که قبل از تجربه درد بیشتر، اقدام به اجرای راهکارهای درمانی خانگی نمایند. در ادامه، مجموعه ای از این روش های درمانی ساده و موثر را برای شما ارائه خواهیم داد.

روش های خانگی برای تسکین درد ناشی از کرونا

درد مفاصل یا درد عضلانی نوع دردی آزاردهنده است که می تواند زندگی هر فردی را مختل کرده و مانع انجام فعالیت های روزمره شود. در این مقاله، راهکارهای خانگی مؤثر برای تسکین این نوع دردها ارائه شده است. این روش ها شامل استفاده از گرما، ماساژ، استراحت، و تمرینات ورزشی مناسب می باشند که می توانند به کاهش درد و بهبود عملکرد روزانه کمک کنند.

به بیماران پیشنهاد می شود تا قبل از آنکه درد بیشتری را تجربه کنند، راهکارهای خانگی را برای درمان شروع کنند، این موارد را در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد.

یکی از عوارض مهم بیماری ویروس کرونا، دردهای عضلانی و کمر درد در کرونا است که در برخی از افراد ایجاد می شود.

  • ورزش کنید

ورزش یکی از راهکارهای موثر برای کاهش درد مفصل است؛ اما، در صورتی که به طور مداوم انجام شود. تمرینات سبک که منجر به تقویت ماهیچه های اطراف مفصل می شود را در نظر داشته باشید.

ماهیچه با جذب ضربه یا فشار از آسیب به مفصل جلوگیری می کند؛ بنابراین، اگر بتوانید با انجام تمریناتی ماهیچه های خود را تقویت کنید، درد کمتری را احساس خواهید کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که ورزش نباید منجر به درد مفاصل شود.

در هر لحظه که حین ورزش دچار درد شدید، تمرین را متوقف کنید و حرکاتی را انجام دهید که فشاری به شما وارد نشود.

  • داروهای بدون نسخه ضد التهابی مصرف کنید

داروهایی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن می تواند در تسکین درد مفصل موثر باشد. افرادی که دچار دیابت هستند یا مشکلی در معده دارند، استامینوفن پیشنهاد می شود. علاوه بر داروهای خوراکی، درمان های موضعی مانند بیوفریز و ولتارن می تواند موثر باشد.

این داروهای موضعی را در سطح مفصلی که دچار درد شده است، طبق دستور در طول روز استفاده کنید.

  • سرما و گرما درمانی را انجام دهید

استفاده از کمپرس گرم در کاهش درد عضلانی بسیار کاربردی و موثر است. زمانی که مفاصل ملتهب یا متورم شده اند، باید از کمپرس سرد استفاده کنید و اگر تنها درد عضلانی دارید، استفاده از کمپرس سرد توصیه می شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از کمپرس گرم در افرادی که دچار التهاب هستند، این عارضه را بدتر می کند حتی با وجود اینکه در ابتدا احساس خوبی دارید.

  • گن های طبی را امتحان کنید

به طور مثال اگر دچار درد در پا یا کمر خود هستید، از گن های طبی استفاده کنید. برخی از افراد با استفاده از این نوع گن احساس بهتری دارند. این گن ها نباید خیلی تنگ باشند؛ چراکه، منجر به تورم اندام ها خواهد شد.

  • مشکل خود را با پزشک در میان بگذارید

اگر کلیه راهکارهای خانگی را برای درمان درد عضلانی امتحان کرده اید و نتیجه مثبتی حاصل نشد، وقت آن است که به پزشک گزارش دهید. گاهی بیماران به قدری درد دارند که قادر به خوابیدن نیستند یا نمی توانند فعالیت هایی که از آن لذت می برند را انجام دهند.

در این مواقع متخصص درد می تواند به شما به صورت تخصصی کمک کند و راهکارهای درمانی را برای شما در نظر بگیرد که بسته به شدت درد، موثر واقع می شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 متخصص درد دکتر محمد حسین دلشاد
۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست