دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

بررسی خواص درمانی و تغذیه‌ای میوه انار

آب انار به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند که قادر است آنزیم های مسئول تخریب و تجزیه غضروف های مفاصل را غیرفعال سازد. این امر منجر به پیشگیری از التهاب و تورم مفاصل می گردد. به عبارت دیگر، آب انار با مهار فعالیت این آنزیم ها، از تخریب بیشتر غضروف ها جلوگیری کرده و در نتیجه از پیشرفت بیماری های التهابی مفاصل مانند آرتروز ممانعت به عمل می آورد.

خواص شگفت انگیز انار رادر ادامه ببینید.

تحقیقات نشان داده است که اگر روزی سه چهارم لیوان آب انار مصرف کنید و این عادت را به مدت 3 ماه ادامه دهید، جریان اکسیژن به قلب افزایش یافته و موجب بهبود سلامت قلب می شود. همچنین، آب انار مانند یک بازدارنده عمل کرده و آنزیم های مسئول تخریب غضروف ها را مهار می کند، در نتیجه از التهاب مفاصل پیشگیری می نماید. انار منبع غنی آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین C است. همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین های A، E و اسید فولیک می باشد. جالب است بدانید که میزان آنتی اکسیدان موجود در آب انار حتی 3 برابر چای سبز است.

دانه های درخشان انار

نکاتی مهم درباره انار: 1) اشخاصی که دارای طبع سرد و تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند. 2) کسانی که زخم معده دارند انار ترش رااز سبد میوه خود حذف کنند. 3) رب انار یبوست می آورد پس این میوه برای بیمارانی که مشکلی در مقعد دارند توصیه نمی شود. 4)در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید. 5) انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی تر دارد. 6) انار ترش نیروی جنسی را کاهش می دهد. امام صادق (ع) می فرمایند:بخورید انار را با پرده های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند. حضرت علی (ع) می فرمایند:به کودکان خود انار دهید تا زود تر به سخن آیند.

آب انار بسیار خوشمزه

حال بگزارید از دید پزشکان و متخصصان تغذیه به بررسی خواص انار بپردازیم: 1)پوست و ریشه انار ضد کرم 2) انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی 3)اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می شود. 4) کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آن ها مفید است البته نوع شیرین آن 5) انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست