دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

بهترین تمرینات تنفسی برای سلامتی

کودکان معمولاً به طور طبیعی و بدون نیاز به آموزش خاصی، تنفس منظم و مناسبی را انجام می‌دهند. اما در مقابل، استرس‌های روزمره و فشارهای زندگی بر بزرگسالان می‌تواند باعث اختلال در الگوی تنفس طبیعی آنها شود. در چنین شرایطی، آموزش و تمرین تنفس شکمی می‌تواند راهکار مؤثری برای بازگرداندن تنفس به حالت عادی و طبیعی باشد. تمرین تنفس شکمی با تمرکز بر حرکت قفسه سینه و شکم در طول دم و بازدم، به فرد کمک می‌کند تا تنفس عمیق‌تر و آرام‌تری داشته باشد و از این طریق استرس و اضطراب خود را کاهش دهد.

زمینه آموزش تنفس شکمی

تنفس شکمی ، روش مؤثرتر و صحیح تر تنفس است و به آرامش شما کمک زیادی خواهد کرد. شما می توانید تنفس شکمی را از نوزادان یاد بگیرید ، این کار سخت نیست و شما فقط باید مانند نوزادان نفس بکشید! در این مقاله ، قصد دارم تمرین عملی تنفس شکمی را به شما آموزش دهم.

«تنفس اصلی ترین راه رساندن اکسیژن به بدن انسان است که شامل دو مرحله دم و بازدم است. تنفس به 3 نوع ترقوه ای، سینه ای و شکمی تقسیم می شود.

تمرین تنفس

آموزش تمرین تنفس

تنفس شکمی یعنی به جای اینکه از قفسه سینه نفس بکشید، تمرین کنید تا از شکم تنفس کنید. تنفس شکمی را تنفس دیافراگمی نیز می گویند.تنفس شکمی یا تنفس دیافراگمی به شما کمک می کند تا از پرده دیافراگم به طور صحیح استفاده کنید.

بهترین نوع تنفس، تنفس شکمی است که کودکان از آن بهره مند هستند اما متاسفانه در سنین بالاتر به دلایل مختلف مانند آلودگی هوا، استرس های روزانه، اتفاقات و حوادث، مشکلات عاطفی، اضطراب و... نمی توانیم به درستی تنفس کنیم. اگر ندانید چگونه تنفس طبیعی انجام دهید، احساس خستگی می کنید و روحیه تان تضعیف می شود اما چنانچه تمرین های تنفس کامل را انجام دهید و بتوانید شیوه تنفس خود را اصلاح کنید، حتی در موقعیت های تنش زا نیز می توانید به احساس خوبی برسید یا حداقل تنش ها را بهتر مهار و کنترل کنید. در کل، تنفس درست دارای فواید بسیاری است و برای بهبود آن نیز تمرینات مختلفی وجود دارد. با توجه به سن و جنسیت، تعداد تنفس در هر دقیقه متفاوت است که در بالغان بین 13 تا 20 عدد در دقیقه در نظر گرفته می شود.

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست