دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

بررسی ارتباط بین افسردگی و مصرف غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ کردنی و مصرف برخی دیگر از مواد غذایی، نقش چشمگیری در بروز و تشدید اختلالات روحی مانند افسردگی و استرس ایفا می‌کنند. به‌منظور مدیریت و کاهش این عوامل استرس‌زا، اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب و متعادل امری ضروری است. با جایگزین نمودن این مواد غذایی مضر با گزینه‌های سالم‌تر و پرهیز از مصرف بیش از حد آنها، می‌توان تا حد قابل‌توجهی بر میزان استرس و اضطراب فرد غلبه کرد و به بهبود وضعیت روحی و روانی وی کمک نمود.

غذاهای سرخ کردنی، مانند گوشت گاو و گوساله، شترمرغ، ماهی نمک سود، سیرابی، پاچه، پنیر کهنه، سوسیس و کالباس کلم، گل کلم، بادمجان، سیب زمینی، گوجه فرنگی و قارچ، همگی عوامل مؤثر در بروز افسردگی و استرس هستند. این غذاهای تند، شور و ترش نقش مهمی در افزایش این دو حالت روحی دارند. در مقابل، تغذیه مناسب و سالم، به همراه ورزش و محیط زندگی مناسب، نقش مؤثری در کاهش استرس و افسردگی دارد. با وجود پیشرفت تکنولوژی و گسترش شهرنشینی که موجب آسایش بیشتر و راحت شدن زندگی انسان شده است، متأسفانه امروزه شاهد افزایش میزان استرس و افسردگی در جوامع بشری هستیم. بنابراین، توجه به نقش تغذیه در سلامتی، کاهش استرس و افسردگی امری انکارناپذیر است.

غذاهای سرخ کردنی عامل افسردگی

غذاهای سرخ کردنی

تأثیر سرخ کردنی ها در افزایش استرس

غذاهای مورد استفاده روزانه افراد می تواند موجب افزایش نشاط, سرزندگی و کاهش اضطراب شود و به بیان دیگر غذاها نقش زیادی را در کاهش استرس و افسردگی دارند. غذاهایی که موجب بروز افسردگی و استرس می شوند را نباید زیاد مصرف کرد که می توان به غذاهای سرخ کردنی, گوشت گاو و گوساله، شترمرغ، ماهی نمک سود، سیرابی، پاچه، پنیر کهنه، سوسیس و کالباس اشاره کرد. همچنین کلم، گل کلم، بادمجان، سیب زمینی، گوجه فرنگی، قارچ، عدس، نخود سبز، لوبیا سبز ، باقلا، غذاهای تند و شور و ترش، تره، سیر، پیاز، خردل نیز در بروز افسردگی و استرس نقش دارند.

غذاهای سرخ کردنی

تأثیر سرخ کردنی ها در افزایش استرس

تمام غذاها و میوه های ترش و ترشیجات، چای پررنگ، قهوه، نسکافه، کم خوابی و گرسنگی برای افراد دچار استرس و افسردگی بسیار مضر است و باعث تشدید علایم می شود همچنین شام نخوردن و گرسنه خوابیدن در شب نیز بسیار مضر است.

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست