دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

تأثیرات سوء آلودگی هوا بر افراد با گروه های خونی خاص

آلودگی هوا همواره به عنوان یک چالش عمده برای سلامت عمومی شناخته شده است. با این حال، این خطرات برای برخی گروه های خاص جمعیت بیشتر و جدی تر است. به طور مثال، افراد دارای گروه خونی خاص ممکن است در معرض خطرات جدی تری ناشی از آلودگی هوا قرار داشته باشند. این مسئله می تواند در راستای شناسایی گروه های آسیب پذیرتر و ارائه راهکارهای مناسب برای حفاظت از سلامت آنها اهمیت داشته باشد. بررسی دقیق تر ارتباط بین آلودگی هوا و تأثیر آن بر گروه های خاص جمعیتی می تواند به درک بهتر این موضوع و ارائه راهکارهای مؤثرتر برای کاهش خطرات کمک کند.

زمانی که آلودگی هوا افزایش می یابد، افراد با گروه های خونی A، B و AB در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به حمله قلبی یا درد قفسه سینه قرار دارند

محققان آمریکایی دریافتند که در زمان بروز آلودگی هوا، خطر حمله قلبی یا درد قفسه سینه برای دارندگان گروه خونی A، B و AB دو برابر افزایش می یابد، در حالی که این خطر برای افراد با گروه خونی O تنها 40 درصد است. پژوهشگران موسسه قلب مرکز پزشکی اینترمونتین در ایالت اوتا با بررسی اطلاعات بیماران از سال 1993 تا 2007 به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا برای برخی گروه های خونی خطرناک تر است.

به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف،محققان هشدار داده اند افرادی با این گروه های خونی باید در زمان های آلودگی شدید هوا بیشتر در منزل بمانند به ویژه اگر به بیماری های قلبی مبتلا هستند. دکتر بنجامین هورن/Dr Benjamin Horne، محقق ارشد این مطالعه می گوید:ارتباط بین حمله قلبی و آلودگی هوا در بیماران دارای گروه خونی A, B و AB نباید افراد را مضطرب کند؛ ما اطلاعات لازم را در مورد آلودگی هوا به بیماران ارائه می دهیم، سعی می کنیم به آنها بگوییم در این مواقع چه کاری باید بکنند؛ در خانه و دور از آلودگی هوا بمانند.

 آلودگی هوا

گروه های خونی ای که بیشتر در معرض خطر آلودگی هوا هستند

میزان سالم ذرات معلق در هوا عموما کمتر از 20 میکروگرم در هر متر مکعب قلمداد می شود؛ اما در زمان آلودگی هوا اندازه این ذرات در هوا به 60 میکروگرم و بیشتر در متر مکعب می رسد. این مطالعه نشان می دهد برای هر 10 میکروگرم بیشتر از اندازه سالم، افراد دارای گروه های خونی 25 درصد بیشتر و دارندگان گروه خونی O تنها 10 درصد بیشتر در معرض خطر هستند. نزدیک به 55 درصد افراد، دارای گروه های خونی A, B و AB هستند و بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند زیرا میزان فاکتور انعقاد خون در این گروه های خونی بیشتر است.

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست