دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

بررسی خطرات مصرف قهوه بر معده در حالت ناشتا

بسیاری از افراد به طور عادت معمول بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، اقدام به نوشیدن فنجانی قهوه می کنند. با این حال، آگاهی کافی از پیامدهای و تاثیرات منفی نوشیدن قهوه در حالت ناشتا بر روی سلامت و بدن خود ندارند. این اقدام می تواند به طور بالقوه به سلامت جسمی و روانی آنها آسیب رسانده و مشکلاتی را ایجاد نماید. بنابراین، آگاهی و شناخت کافی از چگونگی اثرگذاری نوشیدن قهوه در حالت ناشتا بر بدن امری ضروری است تا افراد بتوانند از آسیب های احتمالی آن پیشگیری کرده و سلامت خود را حفظ نمایند.

اثرات و عوارض مصرف قهوه ناشتا

مصرف قهوه بلافاصله پس از بیدار شدن می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر روی بدن داشته باشد. این عادت در بسیاری از افراد رایج است. در این مقاله، ما به بررسی و توضیح اثرات و عوارض مصرف قهوه ناشتا خواهیم پرداخت. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم آگاهانه‌تری در مورد مصرف قهوه در اوایل روز بگیرید.

تاثیر روی سطح قند خون

بسیاری از کسانی که عاشق قهوه هستند، نمی توانند یک روز بدون قهوه را سر کنند؛ اما خوردن قهوه به صورت ناشتا سطح قند خون را تا 50 درصد بالا و پایین می کند که در اکثر اوقات؛ باعث افزایش آن می‌ شود اما منظور ما این نیست که این نوشیدنی مورد علاقه تان را کنار بگذارید، بلکه تا حد ممکن؛ زمان آن را تغییر دهید.

دیابت

انقباض عضلات پا

اکثر ما شب‌ ها خواب راحتی نداریم که علت آن بی قراری پاهایمان است. جالب است بدانید که نوشیدن یک فنجان قهوه دقیقا بعد از بیدار شدن؛ باعث می‌ شود که شب‌ ها پای بی ‌قرار پیدا کنید، عضلات پاهای تان بگیرد و خواب راحت را از شما سَلب کند.

خشک شدن پوست

قهوه یک ماده ادرار آور است. اگر آن را اول صبح به صورت ناشتا استفاده کنید، باعث مشکلاتی مانند خشکی و کم آبی بدن تان خواهد شد و باعث می شود که بدن مایعات زیادی را از دست بدهد؛ بنابراین بسیار مهم است که قهوه را ناشتا استفاده نکنید و اگر این کار را کردید، در طول روز به اندازه کافی آب و مایعات بنوشید.

خشکی پوست

استرس و اضطراب شَدید

زمانی که از خواب بیدار می شوید، هورمون کورتیزول که نوعی هورمون استرس است؛ در بالاترین حد خود قرار دارد. اگر قهوه را قبل از صبحانه به صورت ناشتا میل کنید، سطح هورمون کورتیزول افزایش پیدا می کند و بدن استرس بیشتری را متحمل می‌ شود؛ پس بهتر است که زمان مصرفِ آن را تغییر دهید.

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست