دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

بررسی تأثیرات مصرف محصولات گوشتی در فصل بهار

استفاده از سوسیس و کالباس های فاقد استانداردهای مناسب بهداشتی در فصل بهار، می تواند منجر به بروز حساسیت های پوستی و بروز اگزمای سرشتی در افراد شود. مصرف محصولات غذایی فاقد گواهی های لازم و تأیید شده توسط مراجع ذی صلاح، می تواند عوارض جانبی جدی برای سلامت مصرف کنندگان به همراه داشته باشد. در این راستا، رعایت استانداردهای بهداشتی و انتخاب محصولات سالم و مجاز، از اهمیت بالایی برخوردار است تا از بروز مشکلات پوستی و حساسیتی در فصل بهار پیشگیری شود.

مصرف سوسیس و کالباس در فصل بهار - خطرات و نگرانی های بهداشتی

پروین منصوری، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مورد مصرف سوسیس و کالباس و ایجاد حساسیت های پوستی در افراد توضیح می دهد: مصرف سوسیس و کالباس غیر استاندارد می تواند منجر به بروز انواع حساسیت های پوستی و مشکلات مو در افراد شود. یکی از این مشکلات، خارش شدید پوست است.

سوسیس و کالباس

حساسیت های پوستی با سوسیس و کالباس در فصل بهار

وی بیان کرد:در سوسیس و کالباس غیر استاندارد از مواد افزودنی غیر مجاز برای افزایش طول مدت ماندگاری استفاده می شود و همین مواد حساسیت های شدید پوستی ایجاد می کنند. منصوری عنوان کرد:در سوسیس و کالباس به دلیل استفاده از مواد افزودنی و حتی رنگی برای افزایش طول مدت ماندگاری در فصل بهار امکان ابتلا به حساسیت های پوستی و اگزمای سرشتی تشدید شده و همین مسئله باعث ایجاد قرمزی پوست، خارش و در موارد نادری التهاب آن می شود. وی تأکید کرد:برای فصل بهار استفاده از مواد غذایی تازه و طبیعی از قبیل میوه و سبزیجات برای پیشگیری از حساسیت های پوستی بسیار مفید و سودمند است. وی یادآور شد:مواد افزودنی موجود در سوسیس و کالباس می تواند علاوه بر بروز بیماری های مختلف حساسیت های پوستی و اگزمای آتوتیپ را در فصل بهار افزایش دهد و مشکلات مختلفی را برای افراد ایجاد کند.

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست