دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

درمان سریع ورم لثه در خانه + علل و درمان طبیعی

سیگار کشیدن، استفاده از دندان مصنوعی و بارداری از جمله عوامل اصلی ایجاد تورم و التهاب لثه هستند. خوشبختانه، این مشکلات با روش‌های درمانی ساده و طبیعی قابل درمان هستند. از جمله این راهکارها می‌توان به مصرف چای سبز و آب لیموترش اشاره کرد که دارای خواص ضدالتهابی و ترمیم‌کننده بافت لثه هستند. این مواد طبیعی می‌توانند به طور موثری در بهبود وضعیت لثه و پیشگیری از تورم آن نقش داشته باشند.

شایع ترین و شناخته شده ترین نوع بیماری لثه، ورم لثه است. این شرایط شامل التهاب در لثه و اطراف طوق دندان است که در نتیجه پیشرفت و تجمع پلاک در خط لثه به وجود آمده است. علائم آن شامل لثه قرمز و ورم کرده و همچنین خونریزی لثه است که ممکن است طی یک تست دندانپزشکی مشاهده شود.

اغلب اوقات بوی بد دهان قابل توجه است، ورم لثه همچنین براثر برخی از شرایط سلامتی و تغییر در دارو نیز به تنهایی به وجود می آید. تغییرات هورمونی مانند دوران بلوغ و حاملگی در صورت وجود باکتری در پلاک دندان،بیماری را شدت میدهند دندان پزشکان این نوع از بیماری را ورم لثه بلوغی یا ورم لثه حاملگی می نامند.

زنان باردار ریسک بالاتری دارند که در طول دوران بارداری مبتلا به بیماری پریودنتال شوند،بنابراین باید بر لزوم تمیزی متناوب در طول این دوران آگاه باشند ، در ادامه این بخش از سلامت دندان در نمناک به علل ، علائم و راههای درمان این مشکل لثه ای خواهیم پرداخت.

درمان ورم لثه فوری در خانه

چرا لثه ورم می کند ؟ علت تورم لثه چیست؟

  • نوعی بیماری قارچی به نام کاندیدیازیس
  • خراب شدن دندان
درمان ورم لثه دندان

علت ورم لثه چیست؟

جلوگیری از تورم لثه :

یک مسواک نرم ،با کیفیت، مخصوصا مدل شارژی آن دوبار در روز باید استفاده شود که ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. کشیدن نخ دندان نیز همانند سایر کارهایی که برای بهداشت دهان میتوان انجام داد مانند، دهانشویه ها و دستگاه تمیز کننده بین دندانی ،شانس ابتلا به ورم لثه را می کاهد.

اشخاصی که این بیماری را تجربه کرده اند ممکن است بخواهند تا قدرت دفاعی لثه های خود را با استفاده از خمیر دندان قوی تر بهبود ببخشند.

بهترین راه برای جلوگیری از ورم لثه ملاقات یک دندان پزشک یا متخصص بهداشت دهان برای داشتن نظافت منظم دوبار در سال است.

دومین بیماری شایع لثه ای "التهاب لثه" است.همانند ورم لثه دلیل آن پلاک باکتریایی است ولی این بیماری باعث از دست رفتن حمایت استخوانی بین دندانها میشود. این بیماری میتواند درمان یا پیشگیری شود ولی آسیبی که می رساند به ندرت جبران پذیر است. اگر ورم لثه بدون درمان بماند التهاب لثه به وجود می آید.

عادات و بیماری هایی که خطر ورم و التهاب لثه را بیشتر می کنند:

درمان لثه ملتهب و علل آن

توصیه های کلی و کاربردی برای جلوگیری از التهاب لثه و تورم آن

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست