دوست تو

دوستت برای بدست آوردن سلامتی

بهترین خوراکی های مغذی برای وقت استراحت دانش‌آموزان

بسیاری از دانش آموزان در طول دوره تحصیل خود، به جای مصرف تنقلات فاقد ارزش غذایی، از مصرف مواد غذایی مغذی و حاوی ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن غافل می‌مانند. این امر می‌تواند به سلامت و تندرستی آنان آسیب برساند. در این راستا، والدین می‌توانند با تهیه و ارائه برنامه‌ای غذایی مناسب و متعادل به فرزندان خود، در طول ساعات تفریح و استراحت در مدرسه، از تأمین نیازهای تغذیه‌ای آنان اطمینان حاصل کنند. این اقدام، ضمن حفظ سلامت دانش آموزان، به تقویت رشد و تکامل جسمی و ذهنی آنان نیز کمک خواهد کرد.

مواد غذایی مفید برای دانش آموزان

اگر در خانواده شما دانش آموزی وجود دارد که بخش عمده ای از روز را در مدرسه سپری می کند و زمان زیادی را صرف مطالعه می نماید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. با شروع فصل تحصیلی، توجه بیشتری به تغذیه دانش آموزان ضروری است. بهتر است که خوراکی ها و مواد غذایی را با توجه به سلیقه و عادات غذایی آنها در خانواده انتخاب کنید. علاوه بر 3 وعده اصلی غذایی، 2 میان وعده از خوراکی ها و مواد طبیعی مغذی در نظر بگیرید تا بتوانند مواد لازم و مفید برای تمرکز و درس خواندن را دریافت کنند.

خوراکی های مفید

خوراکی های مفید در زنگ تفریح

مصرف میوه و سبزی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و فشار خون بالا را کاهش می دهد. این مواد غذایی منابع بسیار خوبی از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های A و C و همچنین فیبر هستند.

۲ ماه پیش ساعت توسط یه دوست